|
|
|
|
|
|
|
1.2 OPRAVIMO SVOJE DELO DOBRO
|
|
|
|
|
Za razumevanje in obvladovanje praktične
elektrotehnike je potrebno poznavanje in razumevanje dokaj
težko predstavljivih lastnosti in zakonitosti električnih
pojavov. Zato je že na začetku dela smiselno razmišljati tudi o tem,
»kako delati?«, da bi bili uspešni in bi izpolnili svoja
pričakovanja. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Univerzalnega recepta za uspešno delo ni.
Kljub temu pa, kadar smo dovolj zainteresirani, da nekaj
določenega naredimo, izboljšamo, dosežemo, …, velikokrat že podzavestno
delamo na način, ki na koncu rodi uspeh. |
|
|
|
|
|
|
|
► |
Interes je pomemben predpogoj in obenem eden od
porokov na poti do razumevanja, znanja. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pomislimo na vrsto in zaporedje aktivnosti, ko smo bili močno
zainteresirani, da bi nam uspelo:
- ugotoviti, kako nekaj deluje, … realizirati zanimivo
idejo, …
- dobro narediti nekaj, kar nam je priljubljen konjiček,
- dobro popraviti motor, ojačevalnik, …
|
|
|
|
Praviloma je to bilo videti takole:
- Vedeli smo, »kaj želimo?«, torej smo imeli jasen cilj.
- Razmišljali smo, »kako bi cilj uresničili.«
- Poskušali smo si zagotoviti pogoje za delo (prostor, čas,
informacije, orodja, … ).
- Med delom smo preverjali, »kako nam gre,« in po potrebi smo
rezultate dela izboljševali.
- Na koncu smo preverili rezultat celotnega dela. Če z doseženim
nismo bili zadovoljni, smo rezultat dela skušali izboljšati. Pri tem
smo praktično ponovili vrsto in zaporedje dejavnosti od 1 do 5.
|
|
|
|
Z navedenimi koraki smo napredovali proti cilju tako,
da rezultata nismo prepuščali naključju. Pravimo, da smo to, kar
smo počeli, imeli »pod kontrolo«. Za lažjo predstavitev navedenih
korakov za primer učenja, jih upodobimo tudi grafično (sl. 1.2.1).
Dobili smo zaključen krog dejavnosti, ki mu pravimo krog obvladovanja
naloge, problema, … ali tudi krog obvladovanja kakovosti. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Če so naši cilji realni, je uspeh, na ta način
v veliki meri zagotovljen. Čim boljši rezultat želimo doseči, tem
doslednejši moramo biti v posameznih korakih (fazah) in tem večkrat
moramo zavrteti krog obvladovanja kakovosti. Če pa želenega
rezultata kljub temu ne dosežemo, vsaj vemo, da nalogi nismo kos na
način, kot smo se je lotili, in tudi, zakaj ne, kar je tudi pomembno. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|